De beruchte zee-egel.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu De beruchte zee-egel.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu

De beruchte zee-egel..

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia allemaal!

Al een tijdje geen reisverslag geplaatst, maar wel veel gebeurt. We hadden vorige week namelijk te horen gekregen dat de interviews die we de hele week zouden houden niet door konden gaan aangezien een collega was overleden. Dus hebben we in die week ons huisje een schoonmaakbeurt gegeven en bronnen gezocht voor het literatuuronderzoek. Ook hebben we in het weekend een aantal strandclubs bezocht waar we leuke contacten aan over hebben gehouden.

We hebben ook mooie locaties gevonden waar we een fotoshoot hebben gedaan met de camera van Esther H. (zie foto's)

Nadat we onze stufi hadden gekregen zijn we natuurlijk meteen als rijkeluiskinderen uit eten gegaan bij een leuk restaurantje met uitzicht op de zee. Het heette Zanzibar in Jan Thiel. En we namen allemaal een pizza!! (want dat was nog te betalen haha)

We zijn tussendoor ook nog een dagje gaan shoppen in Willemstad. Esther H heeft een lange zwarte jurk gekocht, heel mooi. En we hebben in het centrum nog even heerlijk geluncht.

Dit betekent wel dat we dus deze week meteen heel druk zijn. We begonnen maandag meteen met twee interviews in de ochtend alleen de andere meiden hadden ook interviews en aangezien zij drie kwartier moeten rijden zette zij ons af en reden door. Wij waren alleen eerder klaar dus moesten met een taxi naar huis en dat kostte ons voor een kwartiertje rijden 30 euro!! Doen we ook nooit meer..

Eenmaal thuis zijn we de interviews meteen gaan uittypen om de tijd in te halen. We hebben ze allebei helemaal uit kunnen typen dus hard gewerkt weer. Daarna hebben we Dorien met een vriendin die hier voor een week is afgezet in Willemstad en zijn wij met Debora de auto gaan wassen, boodschappen gaan doen, onze was op wezen halen en meteen door om Dorien en haar vriendin weer op te halen en te koken. Heel leuk is dat de vriendin van Dorien een hele bijzondere unieke naam heeft.. namelijk; ESTHER! Dit maakt dat wanneer iemand Esther roept niemand meer luistert want we denken alle drie dat het voor een andere Esther is.

Maargoed dinsdag weer een drukke dag voor de boeg want we hadden weer twee interviews staan (met hele leuke juffen!). Dit keer wilden wij toch wel graag de auto dus hebben we in de ochtend eerst Debora en Dorien afgezet bij hun school (3 kwartier rijden dus) en toen zijn we teruggereden (half uur) naar onze school, hebben we de interviews gehouden en zijn naar huis gereden. Thuis hebben we Esther opgehaald en zijn weer (3 kwartier) naar Debora en Dorien gereden. In de buurt van hun school zit dus dat kleine strandje waar je mooi kan snorkelen dus daar zijn we heen gegaan. En we hadden geluk, want de vissers waren weer bezig met fileren (waarbij ze de ingewanden in de zee gooien en daar komen schildpadden opaf!!) dus we zijn meteen het water ingegaan en ja hoor Esther H heeft een zeepaardje vast kunnen houden. Supervet! En we konden tussen drie grote zeeschildpadden in zwemmen. Een hele mooie ervaring!! Tot Esther K besefte hoe ver weg ze waren van het strand en bang was dat er een haai aan zou komen en als een Pieter van de Hoogenband naar het strand is geborstcrawld.

Esther H heeft ondertussen nog een schildpad aan kunnen raken en zelfs bij zn poot! En daarna is zij met Debora ook weer naar het strand gezwommen. En daar gebeurde het.. we wilden de zee weer uit maar dan moest je door een stuk rotsen met allemaal zee egels. Esther K heeft daarom altijd haar slippers aan als ze de zee ingaat, maar Esther H dacht dat het wel zou lukken zonder slippers en toen is ze bij het water uitgaan toch op een zee egel gaan staan. We stonden allemaal nog in het water bij de rotsen, maar Esther had zoveel pijn dat ze er zelf niet meer uit kon lopen. Toen heeft Esther K haar als de hulk uit het water getild en gelukkig waren er mensen die konden helpen en adviezen gaven.

Ze is fix geprikt (zie foto) en dus hebben we haar op een stoel gezet en hebben twee Antiliaanse vissers met een sigaret de stekels er een beetje uit laten komen. Er waren ervaren duikers in de buurt die als tip hebben gegeven om haar voet in heel warm water te houden en daarna azijn erop te doen. Dus dat hebben we meteen gedaan toen we thuiskwamen en het ziet er vandaag na een nachtje slapen al een stuk beter uit gelukkig :) Ze kan er nog niet op lopen want het doet nog veel pijn en ze kan twee tenen nog niet bewegen, maar dokter Esther K controleert elk uur even hoe het eruit ziet en vanochtend heeft ze weer de heet water - azijn behandeling gehad dus we letten er goed op!

Dat was de blog weer voor nu. Morgen hebben we twee skype gesprekken met docenten in Nederland en daarna gaan we weer interviewen op de school.

Ayo en de Antiliaanse groeten van ons