Carnaval!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu Carnaval!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu

Carnaval!!

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!

Hier dan weer een blog van Esther en Esther! Iets later dan gepland, maar dan heb je ook wat :) We zijn nog even in de wolken aangezien we vandaag dan echt ons plan van aanpak hebben ingeleverd voor ons onderzoek! Whaaa.

Deze week hebben we veel gedaan aan ons onderzoek. Dinsdag zijn we de hele dag in ons appartement gebleven om aan school te werken, terwijl onze huisgenootjes weer eens een stranddagje hielden.. Maar daardoor hebben we ons hele plan van aanpak om kunnen gooien en waren we trots op het eindresultaat! Dus ingeleverd en toen kwamen de huisgenoten thuis, verbrand en wel met een bord met drie bereidde vissen van een Curaçaose visser die ze op het strand tegen kwamen. (Esther K heeft het meest hiervan opgegeten haha). Ook had deze man gezegd dat hij ons wel een leuke plek kon laten zien waar je de laatste avond van carnaval kon feesten. Dus wij namen hem die avond mee en liepen achter hem aan het centrum van de stad door de brug met de lampjes over naar het plein van Otrabanda waar heel veel mensen stonden. Wij zijn midden op het plein gaan zitten om te wachten op de 25 praalwagens die zouden komen. We vroegen telkens aan de visser, Palo heette hij volgens mij, hoe lang het nog zou duren en we hoorden 2 uur lang dat ze over een half uur zouden komen. Na 2 uur werd het ineens een kwartier en na 2 keer gehoord te hebben dat ze over een kwartier kwamen, hoorden we eindelijk muziek! En het was het wachten waard! Wat maken ze hier een feest van de carnaval. (zie foto’s/video’s)

Woensdag om 10 uur hadden wij een skype afspraak gepland met onze afstudeerbegeleider, die positief verrast was over de verbeteringen in ons plan van aanpak. Dus dit moesten we natuurlijk vieren met een stranddagje! Dus wij weer naar Mambo beach met overlevingspakket en al. Helemaal ingesmeerd gingen wij op een strandbedje midden in de zon liggen, super slim. Not.. we kwamen best wel verbrand thuis (zie foto’s..) En die avond zouden we nog uitgaan ook dus wij heel veel aftersun opgesmeerd en geprobeerd de meeste roodheid te bedekken. Maar het bleef natuurlijk een beetje branden.. We zijn naar een bekende club gegaan in de buitenlucht; Cabana. En ze hebben hier voornamelijk life bands heel erg leuk! Het was alleen heel erg druk en weinig plek dus wij kregen het nog warmer met onze verbrande huid en zijn even gebleven en snel weer weg gegaan. Wat trouwens nieuw voor ons was, was dat we bij de ingang werden gefouilleerd en de tassen werden gecontroleerd. Dit voelde wel fijn, maar we snapten ook wel waarom dat was.. Er hing in ieder geval een gezellig sfeertje!

We konden ook niet te lang uitgaan, want we moesten donderdag ochtend om 10 uur voor de eerste keer bij de Blenchi School zijn! (de school waar wij dus ons onderzoek doen). Het was een heel schattig klein schooltje met alles wat nodig was, maar heel anders dan in Nederland. De lokalen waren iets armoediger dan wij gewend zijn, maar ze deden hun best om er toch iets gezelligs van te maken. Toen we het schoolplein opliepen naar de enige deur die open was hoorden wij meteen enthousiast; ‘Hallo Esthers!’ haha en een andere leerkracht vond het heel grappig dat wij allebei Esther heten. Dus wij maakten meteen een goede eerste indruk. We zijn verder veel wijzer geworden over onze opdracht! Wij gaan namelijk niet ouders begeleiden, maar de oudercommissie helpen de ouders van de school te kunnen ondersteunen. Dit werkt iets anders dan in NL maar het is hier voornamelijk op vrijwillige basis dus bedenken ze manieren deze problemen toch aan te kunnen pakken. Onze begeleidster is een heel aardige vrouw en heeft de school goed op een rijtje merkten wij toen ze ons een rondleiding gaf. Respect!

Gister (vrijdag) hebben wij weer de hele dag ons plan van aanpak gewerkt. En het is dus eindelijk af en ingeleverd! We zijn heel benieuwd naar de feedback, maar hebben er een goed gevoel over :)

Vandaag gaan wij weer proberen om naar het strand te gaan zonder te verbranden dus jullie horen het nog wel!

Tot de volgende blog!

Liefs de Esthers

• 14 Februari 2016 - 18:09

Jeanette Wierenga:

Hallo Esthers. ..even voorstellen aan de ene Esther...ik ben Jeanette een vriendin van Esther's moeder Monique...
    Wat ziet dat er allemaal goed uit, zeg, leuke verhalen, leuke foto's...echt ik geniet mee!
    Esther K, ik ben natuurlijk hard aan het trainen voor de 12 km, waar jij dus NIET aan meedoet, ik zie jou alleen maar op het strand liggen.....
    Ben natuurlijk ook beroepshalve zeer geïnteresseerd in jullie onderzoek en hoe het er aan toe gaat daar op een school, hoor en lees het graag!
    Misschien komen wij, je moeder en ik, toch nog langs Esther....lijkt me nl erg leuk daar!
    Geniet ervan, succes met het onderzoek!!! Veel liefs Jeanette