Verstopte wc en kakkerlakken - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu Verstopte wc en kakkerlakken - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu

Verstopte wc en kakkerlakken

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

De afgelopen dagen waren weer heerlijk en PRODUCTIEF. Jaja school leest dit ook dus we doen alsof we ook productief bezig zijn maar ondertussen. Nee grapje. We doen af en toe wel wat voor school. Ik heb eigenlijk de afgelopen dagen vooral leuke klusjes gedaan. Zo had Esther K een paar dagen geleden al een kakkerlak gevangen onder de wc ontstopper. We vonden het wel tijd dat de kakkerlak uit het huis geschopt moest worden. Dus nam ik (de held) de taak op zich. Dit was nog een hele opgave, voor als jullie het niet wisten kakkerlakken zijn sterk. Zo sterk dat ze een wc ontstopper kunnen optillen. Oké beetje overdreven. Maar even serieus, door het verschuiven van die ontstopper kreeg die kakkerlak het voor elkaar om te ontsnappen. Die smiecht! Ondertussen stond iedereen al op een tafel of een stoel. Maar ik bleef sterk. Om dit kakkerlakkenverhaal niet te lang te maken heb ik hem na een achtervolging van 10 minuten gevangen en het huis uitgezet. Leuk weetje die Dorien had opgezocht, Kakkerlakken kunnen tot 40 dagen zonder eten!
Ook was onze wc verstopt. Dat is behoorlijk KAK. Maarja wat wil je als je een wc deelt met 4 meiden. Ja, vrouwen poepen ook mannelijke lezers! We hebben van alles geprobeerd. Met de wc ontstopper werkte het niet. Ik heb er nog met een tak in lopen porren maar het mocht niet baten. Uiteindelijk toch maar van dat dure shit gekocht in de winkel wat gelukkig hielp na een tijdje. Dus we kunnen weer toiletteren!

Afgelopen vrijdag hebben we Debora en Dorien afgezet bij het strand en zijn Esther en ik naar Willemstad gegaan. Tijdens het lopen op de parkeerplaats liep Esther K tegen een cactus aan. Ja ze hebben hier overal cactussen, cool toch? Zo heeft Esther K nog wel meer blunders. Laatst viel ze van het bed op mijn koffer, je had het moeten zien!
Willemstad is een kleine stad maar erg gezellig. Er is een natuurlijke haven en daar is ook een markt van bootjes die elke dag uit Venezuela komen varen. Voor de rest zijn er nog wat leuke winkeltjes. Wat erg gaaf is, is de hoge brug die hier staat in Willemstad (zie foto). We konden het ook niet laten om even naar de MacDonalds te gaan. Daarna zijn we nog even wezen touren en zijn we naar Jan Thiel gereden. Zoek maar op bij google. Ze hebben daar ook een Albert Heijn. Was leuk om even naar binnen te gaan maar jeetje wat is het daar duur. Zaterdag hebben we heel de dag op het strand gehangen. ’s Avonds zijn we naar een strandtent gegaan en hebben we een cocktail genomen. Er was ook een live band die onwijs goed kon zingen, Esther k werd helemaal gek want het waren voornamelijk Spaanse liedjes. De volgende ochtend zijn we naar de kerk geweest. Deze kerk was erg Nederlands maar wel leuk. We willen alleen ook nog een keer naar een echte Antilliaanse kerk.

Esther K wil nog even iets vertellen wat zij erg grappig vond. We liepen namelijk vrijdag even over een strandje, Papagayo beach, en het was heel luxe allemaal dus we waren aan het zoeken naar een bord waarop zou staan dat je ook op het strand mocht als je niet in het resort verbleef. We liepen over het strand en merkten dat voor ons een groepje jonge mannen liep. Esther K hoorde één van de mannen zeggen; “Ja zie je wel, ze volgen ons!”. Toen zij zich omdraaiden om van ons weg te lopen keek Esther K midden in het gezicht van de Nederlandse rapper ‘Lange Frans’. Die dus de hele tijd het idee had dat wij hem aan het volgen waren terwijl wij gewoon echt heel toevallig een tijdje achter hen aanliepen. Dus wij baalden dat hij dacht dat we hem volgden en gingen expres uitgebreid kijken naar een steegje alsof we daar naar op zoek waren haha! Leuk verhaal.

Afgelopen nacht was de ergste nacht ever. We werden geterroriseerd door muggen en het was warm! Het is hier elke dag 30 graden en ‘avonds koelt het amper af. Elke keer als ik bijna lag te slapen hoorde en voelde ik Esther K om zich heen slaan haha. Maar ik mag niet klagen want die muggen hebben alleen Esther K leeggezogen.

Maandagochtend begonnen we erg productief aan ons plan van aanpak die we morgen gaan inleveren. Nadat we hard hadden gewerkt beloonde we ons zelf met een middagje strand. Wij worden al aardig bruin, maar smeren ons goed in hoor (mama!). We gingen ook even een stuk verder het strand op lopen en er lopen hier gewoon leguanen over het strand! Zo tof! Als je dichtbij komt blijven ze ook gewoon verder chillen. Vanavond hebben we heel veel kip gegeten van de KFC. Dat maakte ons zo gelukkig! We love KIP.

Ik ben niet de beste in het schrijven van blogs maar hoop toch dat jullie er intens van hebben genoten. Hopelijk niet al te jaloers dat we af en toe naar het strand gaan en zulk lekker weer hebben. We hebben het soms ook zwaar hoor. Met die muggen, kakkerlakken, verstopte wc, cactussen etc. poeh poeh poeh.

Nou. Doei. Hou jullie taai daar. Waai vooral niet weg.