Lisa op bezoek!! - Reisverslag uit Saliña Abou, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu Lisa op bezoek!! - Reisverslag uit Saliña Abou, Curaçao van Esther Kouterik - WaarBenJij.nu

Lisa op bezoek!!

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 April 2016 | Curaçao, Saliña Abou

Wat gaat de tijd snel.. Volgende week zitten wij alweer thuis in Nederland. We hebben nu al zin in de lekkere Hollandse lente zon op ons gezicht.. Maar dat gaat nog wel even duren aan alle berichten te lezen. Sterkte allemaal.

Wij hebben het hier in ieder geval nog heel lekker! Heel veel gedaan en dus veel te vertellen dus hou je vast, word vooral niet jaloers.

Lisa, de nicht van Esther K, is afgelopen week langs geweest. Heel gezellig en daarom ook veel gedaan! Hier komt een mooi rijtje:

Zaterdag: Lisa opgehaald van vliegveld Hato. Even laten wennen aan de temperatuur en door naar de MacDonalds!!

Zondag: Omdat Lisa een GoPro had meegenomen (camera met mooi beeld die onder water kan filmen) zijn we naar het westpunt gegaan om te filmen dat we ECHT met schildpadden zwemmen hier! En natuurlijk het mooiste strand van het eiland bezocht; Grote Knip.

Maandag: Vroeg ons bed uit om naar het struisvogelpark te gaan! Dit was zeker de moeite waard! We hadden een leuke gids en hebben veel over struisvogels geleerd. Esther H heeft zelfs met haar hand in de bek van een struisvogel gezeten!! Ook hebben we ze mogen voeren en op een struisvogel ei gestaan. Struisvogel biefstuk hebben we maar overgeslagen en we zijn doorgegaan naar Willemstad. Daar de toerist uitgehangen en gewinkeld.

Dinsdag: In de ochtend even naar het strand geweest, maar niet echt een succes aangezien het bewolkt was. Dus dan maar een zware activiteit gedaan namelijk: paddleboarden. Jaja armspieren trainen enzo.

Woensdag: De Christoffelberg beklommen!!! Wat was het zwaar, niet normaal. Wat doen we onszelf aan hebben we erg vaak gezegd. Onze shirtjes waren kletsnat van het vocht dat ons lichaam verliet, omdat het daar te warm werd denk ik. Desalniettemin een super mooi uitzicht van heel Curacao op de top! Dus zeker de moeite waard geweest. Op de planning na de berg stond ook nog eens het mooie natuurpark Shete Boca. Waar het water aan de rotskust woest tegen de rotsen klotst! Mooi!! We waren wel blij dat we daarna weer lekker konden afkoelen en uitrusten op een ander mooi strand; Cas Abou.

Donderdag: Spierpijn!!! Zo stonden we alledrie op. We hebben Lisa op het strand afgezet, want wij moesten de presentatie voor de volgende dag voorbereiden. Dus hard aan gewerkt en we waren blij met het resultaat :) 's Avonds op kosten van Oma Annie uit eten geweest bij Achtertuintje, want het was pasta avond en Lisa houd van pasta's! Nogmaals bedankt Oma!!

Vrijdag: Spannende dag voor ons want deze avond hadden we onze eindpresentatie voor het team van de Blenchi School! Weer de hele dag aan het werk en de presentatie naar Lisa geoefend. Goedgekeurd, dus op naar de school! We hadden lekkere koekjes meegenomen en hadden het zo goed voorbereid dat de presentatie heel goed ging! Ze waren zeer tevreden en wij gingen met een goed gevoel naar huis :)

Zaterdag: Kajakken!! Deze dag dus gekajakt op het Spaanse water. Tegen de stroom in dus heel zwaar, maar we hebben het gered en waren weer sportief bezig geweest.

Zondag: Naar de mooie grotten van Hato geweest. Dit hadden we zeker niet over kunnen slaan. Wat een mooie grot met een bijzonder verhaal over de slaventijd. Wij als Europeanen waren gewend dat grotten koud zijn dus warm aangekleed kwamen we aan en zijn uitgelachen door de gids. Curacao is namelijk warm en de grotten hier dus ook. Dus weer eens lekker gezweet.. We houden zo geen vocht meer over in ons lichaam.

Maandag: In de ochtend nog even zonnestraaltjes opgepikt voor Lisa op het strand van Jan Thiel en toen door naar Hato om Lisa op het vliegtuig naar huis te zetten.

En nu nog even een weekje met z'n tweetjes tot we ook weer naar huis komen! We hebben er zin in :) Vooral in het zien van onze familie en vrienden.

Wees op tijd op Schiphol! Lisa kwam vandaag anderhalf uur eerder aan dan gepland. Wij vinden het erg leuk als jullie ons op wachten en wij niet op jullie hoeven wachten haha

Liefs en tot volgende week!!!